lördag 6 juni 2009

Jag ångrar inte Laurell!

I går var jag på "lägg till ett namn-fest". Det hade ordnats med blanketter från skattverket som sedan lades ner i en brevlådelikande låda försedd med lås till vilket endast grisarna på Skatteverket hade nyckel.

Först tänkte jag, äh lägga till ett namn - vad ska man göra det för? Det verkar ju onödigt. Sen drack jag en grogg och några öl och så tänkte jag Laurell är ju ett för jävla snyggt namn. Det har jag tyckt ända sedan jag kom i kontakt med den Laurell som vi tidigare har skrivit om här.

Nu heter inte bara jag, utan även den andra halvan av Magnetenbloggens redaktion, Laurell i mellannamn. Storsint som jag är gav jag nämligen det i present till honom, så det är nu vårt "kompisnamn". Om någon av er där ute också vill ta sig namnet Laurell tycker vi dock bara att det är kul.

Andra som tog sig nya namn på festen:
* Tony la till Timburtz (vilket nu blir hans tilltalsnamn, han råkade göra lite fel när han fyllde i blanketten).
* Nina la till Nicklas
* Nico la till Don (framför "Nico")
* Johan la till Cheesus
* Fares Fares (som alltså också var där) tog sig ett till Fares (eller, det här är jag inte säker på men jag råkade höra att han övervägde det).
* Även Alexander Skarsgård var där och jag tycker att det hade varit kul om han hade lagt till "Stellan" och lät det bli hans tilltalsnamn.

Obs! Att lägga till ett namn är gratis och en kul grej att göra tillsammans med till exempel en kompis! Däremot tror jag att det kostar lite grann att sedan göra sig av med namnet om man skulle ångra sig.

3 kommentarer:

Stina sa...

Kornéls tjej la till Baby, och Hjalmar tog Mustafa som förnamn tror viktor, men hjalmar hoppas att han bara la till det som mellan namn....

Stina sa...

Kornéls tjej - alltså Emma!

Tidningen Magneten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.