lördag 6 juni 2009

Magnetenbloggen undrar: Flygresor - fett eller kefft?

Såhär är det, Steven som gästbloggat tidigare kom med önskemål om att lämna en ny serie begrepp att fett eller keffa-a, och detta gjorde oss inspirerade på samma sätt som hände när Jenny Palén skulle lämna några fett eller kefft.

Flygresor - fett eller kefft?

Hursomhelst: Jag ska flyga flygplan till en närstående tidigt imorgon bitti. Den här personen bor på en ö som ligger en bit ut i Atlanten, och det är sjukt svårt att ta sig dit på andra sätt än med flyg! Men i övrigt: Vad tycker ni om flygresor? Fett eller kefft?

Det här med flygresor kan tyckas vara banalt, men jag tycker inte det, dels påverkar de kommun ihöra era åsikter om flygresor!

4 kommentarer:

Tidningen Magneten sa...

Haha vilken rappakalja!

Det jag skulle skriva var:

Dels påverkar flygresorna jordklotets och människornas kommunikation, dels så påverkar flygresandet styrkan hos växthuseffekten.

Och därmed vill jag höra erta åsikter om det här med flygresor. Emn kompis till mig sade för länge sen. Om vi skippar flygresor, vapen och porr så kommer mänskligheten bli så jävla mycket bättre. Och det ligger nog något i det. Samtidigt tycker jag att flygresor ÄR fett, det är ju fantastiskt att man kan röra sig över jordklotet så snabbt ju!

J. W. sa...

Det hänger ett stort giftmoln över södra Asien.

Anonym sa...

Ett stort giftmoln med vapen och porr.

Kobbe sa...

"Det vilar ett stort avgasmoln över norra Asien. Grödor dör, människor svälter."