lördag 23 april 2011

Gräv ner mig under Bo01

För att minimera min döds- och födelsedagsångest har jag kommit på en plan. Min stundande tjugionionde födelsedag kommer att bli min sista och Pernilla kommer att hjälpa mig. Det är inte på grund av att jag är deprimerad eller trött på livet utan mer bara att jag tycker att det vore skönt att få det överstökat i stället för att gå runt och vara på helspänn. Såhär ska det gå till:

Eftersom Pernilla just då råkar befinna sig i Malmö åker jag dit (med X2000) på morgonen den åttonde maj, dagen innan min födelsedag. Vi möts upp och tar en sen lunch på ett trevligt ställe hon känner till där de har  gott stenugnsbakat levain som man kan äta med lite god olivolja och ett gott flingsalt. Efter lunchen tar vi sedan några öl på Möllan och snackar om tiden som varit. När skymningen har lagt sig tar vi oss till Bo01-området. Jag vet inte exakt vad det ligger men det lutar mot att vi tar en promenad dit.

Väl framme gräver vi en grop. Det kommer att vara ett hårt arbete och vi kommer att få flytta en del tunga stenbumlingar men det kommer att vara mödan värt. När gropen har fått önskad storlek, och när gryningen stundar och åttonde maj har övergått i nionde, ställer jag mig på kanten varpå Pernilla puttar ner mig i gropen och fyller igen den. För att skänka den här enkla ceremonin lite mer nerv kommer Mikael Wiehe att framföra några låtar från hans platta "Ta det tillbaka!". Jag har egentligen aldrig varit särskilt svag för honom men jag tror att det kan vara lite svårare att få dit någon artist som inte bor i närheten, Mikael Wiehe kommer säkert också att tycka att det känns bra och fint att delta. Där i gropen kommer jag sedan att lämna jordelivet, Pernilla och Bo01.

Pernilla - du hjälper väl mig med det här?!



.

3 kommentarer:

Marcus Sköld sa...

Så jäkla fint!

Anonym sa...

Självklart hjälper jag dig. De har också mycket god italiensk glass i området. Kanske den dessert som det passar sig att avsluta sitt liv med. Ett såkalkat REJÄLT "dagsavslut". Återkommer med mer info.

/Pernilla

Anonym sa...

vårmelankoli