torsdag 8 april 2010

Min yttre resa II

Här är lite fler intryck från Buenos Aires:

3. Mörkt trä mot vitt. Det är så där som det är i alla filmer man har sett från Argentina. Ni vet, en hästranch där det jobbar en kille med mörkt lockigt hår som tar hand om alla vita springare. Och så är det ett stort vitt hus, ett gods typ, med kalkade väggar och träbjälkar i mörkt träslag. Och detsamma med fönsterkarmarna och dörrarna etc. Och så kanske det spökar lite i det där huset. Eller, det är sån där magisk realism-stämning liksom. WOW!

4. Doften av utomlands. Eftersom jag är lite av en lukttok är det där med lukter en grej jag verkligen "nappar på". Jag gillar t ex verkligen den här lukten/doften av utomlands som man ofta känner när man är just utomlands. En blandning av klorin och starkt tvättmedel typ. Jag gillar verkligen den där lukten, och jag gillar att den finns här i Costa Monique.

Inga kommentarer: