tisdag 6 april 2010

Min yttre resa I

Halva Magnetenbloggens redaktion (jag) har åkt på semester till Buenos Aires, och jag tänkte nu berätta lite om mina första upplevelser härifrån:

1. Vi åt Kobebiff. Eftersom det här är biffens förlovade land besökte vi en köttrestaurant för en redig välkomstmiddag till min ära. Det var ett sånt där gemytligt och genuint ställe och på varje tallrik låg en stor stor redig köttkniv med en kraftig egg på ca 12 cm - det var m a o kött som stod till buds.

Vi fick in menyn och till min stora glädje hade de ungefär tio olika "kötter" att välja mellan - däribland Kobebiff! Valet var självklart. Jag och tjejerna tog in en 500-grammare att dela på. Jag har länge varit sugen på att testa Kobebiff och nu fick jag alltså äntligen chansen. Det var förjävla gott! Saftigt och mört så det förslog! Dessutom fick man ungefär tio små skålar med tillbehör av olika karaktär. Helt klart en positiv matupplevelse.

2. Internet och IT. Här i hushållet (Costa Monique, som "tjejerna" kallar det) är man uppkopplad dygnet runt och kommunicerar även med varandra (exempelvis mellan sovrum och vardagsrum) med Skype. Ofta kör de då enbart med symbolerna som finns att tillgå - de har utvecklat ett otroligt rikt språk uppbyggt på symboler!

3 kommentarer:

din vän bubba sa...

roligt verkligen att du är ute i vår underbara värld! Jag är lite nyfiken på tillbehören, kan man få höra lite mer om dem?

Halva Magnetenredationen sa...

Syltlök, bönor, sås, "olivsås", tapenade (två sorter), potatismos, pumpamos och mer därtill. Just det, en liten skål med "palmhjärta" också! DET och Kobebiff på samma kväll!

bubba sa...

Oj! Vilken fest!!!!