tisdag 15 december 2009

Hallå där Gellert Tamas!

Magnetenbloggen såg dig vid olivoljehyllan på Coop Extra vid Medborgarplatsen. Berätta!
- Haha, ja det stämmer. Ni har bra koll! Jag var där för att handla lite grejer, olivolja bland annat. Jag tycker att det är skönt att handla på kvällen, när det är lite mindre folk i affären.

Vilken olivolja blev det?
- Efter ett lite för långt övervägande blev det Änglamarks ekologiska (extra virgin) från Spanien. Jag tar över lag ganska lång tid på mig när jag handlar. Jag är lite seg, som en oxe… Min fru blir ofta irriterad och frustrerad när vi är och handlar tillsammans. Jag är ganska eftertänksam som person och det här går alltså igen även i mitt sätt att agera på "Konsum". Men jag tycker faktiskt att det ska få ta lite tid att handla mat, vi svenskar är ofta väldigt stressade och hysteriska i matbutiken.

När vi ändå är inne på det här med livsmedel och mat, vilken är din favorit på julbordet?
- Jag tycker att något av det godaste är en skinkmacka med mycket stark och söt senap på julaftonskvällen. Men efter årets grisskandal får man väl se hur det bli med den saken, hehe. Annars är jag svag för ägghalvor med majonnäs och räkor, och sill i alla former. Undantaget currysill – det är vidrigt!

Ok, god jul då Gellert!
- Tack det samma!

2 kommentarer:

Nils Hedberg sa...

Hur fick ni tag i Gellert?

Tidningen Magneten sa...

Det var inga konstigheter, jag ringde, med telefon. Vi journalister hjälper varandra! Det finns en otrolig sammanhållning och vilja till samarbete inom journalistkåren.