fredag 17 april 2009

Kolla vad jag fick:






















När jag kom hem igår berättade min "sambo" att hon hade en överraskning till mig. Jag gick in i mitt rum och kollade och där, i ett penställ, stod en vackert prunkande bröllopsbukett! Först blev jag jätteglad (vem har inte drömt om att få en bröllopsbukett?) men glädjen åts snart upp av mindre förnäma känslor.

Varför fick jag egentligen den här buketten? Vill hon mer än bara vara lägenhetskamrater? Är det en invit? Kanske t o m ett frieri? Tror hon att vi är ihopa?

Jag vågade inte fråga henne om det hela och hon har inte heller tagit upp det. Sedan igår kväll har det därför varit lite "spänt" här hemma. Vad ska jag göra? Jag pallar verkligen inte att ta upp det. Hoppas att det rinner ut i sanden... Jag är så konflikträdd! Hjälp!!!

1 kommentar:

besvikna bubba sa...

Håll dina hästar! Det här är inte läge att börja överskatta sig själv. Visst, du har fina kvaliteer som människa och allt det där. Men av ett flyktigt samtal med din sambo förstod jag att hon var floriststudent. Har tanken slagit dig att efter flera timmar komponerandes buketter är man inte längre så pigg på blomster? Att studenterna får bära hem så mycket blomster de orkar om fredagarna för att blommor inte kan ta helg som du och jag?
Än en gång måste jag be magneten att SKÄRPA SIG!