söndag 7 december 2008

Jag gjorde en tabbe

I går var jag ute med ett par kompisar. Först var vi på Viking bar och sedan hamnade vi på Restaurant Riche. Det var länge sedan jag var där sist - Riche är lite för stifft för min smak så jag känner mig mest obekväm när jag är där. Hur som helst så träffade jag i alla fall en gammal klasskompis från gymnasiet. Jag minns honom som väldigt juste och reko och på den tiden var han också hiphopare. I går däremot hade han fyrkantiga glasögon med sköldpaddsfärgade bågar och nystruken rutig skjorta. Han gav därmed ett "kontorsaktigt" intryck och jag kände därför inte igen honom först.

Efter två pinsamt tysta sekunder, i ett utslag av ohämmad spontanitet, utbrast jag: "Men shit, jag kände inte igen dig! Du ser ju ut som Fredrick Federley!" men ångrade mig i samma sekund. Den här killen tittade förvånat och frågande på mig och svarade: "Ehh, he he, tycker du?" varpå jag utan framgång försökte förklara vad jag hade menat med min ofrivilliga förolämpning. Jag skämdes som en gris.

Grejen är att jag inte brukar vara en sån som häver ur mig saker på det här sättet så jag blev faktiskt ganska förvånad över mitt agerande. Och det som är ännu knäppare var att den här killen knappast heller såg ut som Fredrick Federley så jag förstår faktiskt inte varför jag sa det!

Inga kommentarer: