söndag 14 september 2008

Han lanserar ny musikgenre

Hallå där, Peter Ahlberg från Göteborg, som nu lanserar en ny musikgenre – ”positiv rock”!

Vad är positiv rock, är det bara du?
– Ja, jag har letat efter ett band, men det är ingen som är intresserad, så jag ska göra det själv med studiomusiker.

Hur låter det då?
– Det är rock med oerhört starka melodier. Folk säger att det är en blandning av Nirvana, Ebba Grön och den stora trubadurtraditionen.

Vilka menar du med ”den stora trubadurtraditionen”?
– Lars Winnerbäck.

Men de artisterna är väl inte så positiva?
– Nä, men jag är väldigt, väldigt positiv. Jag har upptäckt att jag är en oerhört bra textförfattare och jag tror att det kommer att träffa många rakt in i hjärtat.

Tror du att detta funkar i höstrusket?
– Ja, jag har vissa negativa låtar också. Till exempel en om när jag hade problem med en lägenhet. Jag var uppe i länsrätten med det, men jag fick avslag.

Inga kommentarer: