måndag 7 juli 2008

Jag fick sandaler av Conne

Idag på jobbet gav Elis mig en komplimang för mina sandaler (som jag för övrigt tidigare har fått komplimanger för även från annat håll). Elis undrade varifrån dessa kom och jag sa då som det var: "Tack för komplimangen Elis. Sandalerna har jag fått av Conne, han kom med dem till mig. Så egentligen är det jag som borde tacka dig. Tack för att jag via dig kom i kontakt med din härliga morfar Conne! Tack för att du 'sände direkt' från hans party."

Conne var Elis morfar och han gick bort för många år sedan. För ett par veckor sedan anordnade dock Elis och hans familj ett party till minnet av Conne och det var på den vägen jag fick förmånen att komma i kontakt med honom.

När Conne kom med sandalerna till mig fick jag uppfattningen att de en gång i tiden hade tillhört B-M (Connes fru och tillika Elis mormor). När jag berättade detta för Elis så tyckte han sig också känna igen dem. Jag har förstått att Conne är/var en vänligt sinnad person för han har också stått för finansieringen av en speciell genomskinlig burk med "förstoringslock" som vi har köpt in till vår arbetsplats. I denna burk är meningen att man ska lägga insekter och annat som man vill studera extra noga.

Tack Conne! Sandalerna är mycket fina och insektsburken är jätterolig!

Inga kommentarer: