onsdag 11 juni 2008

Jag bytte ringsignal

Igår bytte jag ringsignal till min mobiltelefon (en Nokia). Förut hade jag den uppsluppna melodin "Strike" men då jag har haft denna i snart ett år kände jag att det var dags att variera mig. (Plus att den var lite nördig). Jag bytte därför först till "Desk Phone" för att det är den mest "normala"/klassiska ringsignalen. När det sedan ringde upptäckte jag dock att den signalen inte hördes särskilt bra och jag kände därför att jag behövde byta igen till någon som hördes lite bättre. Jag fastnade då för en lite lågmäld, och på något vis vacker, ringsignal som hette "Brook". Grejen med "Brook" är att den går i moll och är ganska sorglig i sin framtoning. Den påminner om halvdassiga soundtrack till amerikanska independentfilmer och detta ger mig en "dålig vibb". Sedan jag bytte till "Brook" har jag därför fått ett sting av ångest varje gång det har ringt på mobilen trots att jag borde bli/förut ofta blev glad när detta skedde.

Ringsignalen "Brook" kanske inte är någon bra idé?

Inga kommentarer: