fredag 11 januari 2008

John Gray om de kvinnliga författarna!


Jag, John Gray, har något att dela med mig av:

Mina favoritförfattare...

...har alltid varit kvinnor!

Doris Lessing (fantastiskt lyssnande!)
Robin Hobb (fantastiskt lyssnande!)
Eva Moberg (fantastiskt lyssnande!)
Elin Alvemark (jag vet inte riktigt, fantastiskt någonting! Kanske lyssnande!)

Det är viktigt för män att lyssna på kvinnor. Den man som inte förstår sig på kvinnor, förstår sig inte på livet! Att läsa god litteratur är ett sätt. I det sista fallet kan det vara lite "kämpigt" att läsa men det är värt det, inget tvivel om det. Dessa kvinnor har en sådan tolerans med oss män, men man fattar att de är lite besvikna också. Robin Hobb är för övrigt ett hett tips, man ska läsa:

The Farseer Trilogy

* Assassin's Apprentice (1995)
* Royal Assassin (1996)
* Assassin's Quest (1997)

The Liveship Traders Trilogy

* Ship of Magic (1998)
* The Mad Ship (1999)
* Ship of Destiny (2000)

The Tawny Man

* Fool's Errand (2002)
* Golden Fool (2003)
* Fool's Fate (2003)

Om du inte vill dö av kräks ska du läsa dem på originalspråk, men en del klarar av att läsa på svenska i alla fall. Skäms inte för fantasyn, eller för omslagen. Om du tycker det känns jobbigt kan du ju göra som man gjorde i skolan, d.v.s. göra "omslagspapper" runt om boken. Går att köpa på Åhléns (t-baneplan) här i Stockholm!

Ge utrymme i dig åt those fucking smartasses! They have something important to tell you!

/John Gray, författare och Man under förändring!

P.S. Jag har mycket att lära mig om det här med respekt!!! Vilket inte kvinnan heller är nån expert på! Glöm inte det, för kvinnan har en tendens att tro att hon vet allt bara för att hon har fått utstå kvinnoförtryck, och det är ju bara halva sanningen, du vet...

Inga kommentarer: