tisdag 18 december 2007

Tre grejer som jag skulle vilja testa

Det finns tre grejer som jag skulle vilja testa någon gång. Gemensamt för dessa grejer är att jag betraktar dem med något slags skräckblandad förtjusning och detta har lett till en djup fascination för dem. Dessa grejer är av olika karaktär, en av grejerna är i värsta fall förknippad med ren livsfara och de andra två har att göra med identitet, existens och tankekraft. Jag tror dock kanske inte att jag verkligen kommer prova dessa grejer, men faktum är att jag, av olika anledningar, har en tilltagande dragning till dem. De tre grejerna jag vill testa är:
1. Heroin (en gång). Hur känns det? Är det lika bra som det påstås?
2. Hypnos. Jag är mycket skeptisk till huruvida det skulle fungera på mig och av den anledningen skulle jag vilja prova. Tänk om det skulle funka! Jag skulle bli jätteförvånad!
3. Att gå med i Jehovas vittnen. Jag är mycket nyfiken på den här rörelsen och jag tänker i princip dagligen på hur det är att leva som ett "vittne" i vårt sekulariserade samhälle. Vad skulle hända om jag blev ett "vittne"? Skulle jag kunna bli ett "vittne", inte bara "på pappret" utan med en djup religiös övertygelse? Jag är skeptisk. Men skulle jag med hjälp av sådana som är riktiga superproffs på "omvändning" kunna bli ett troende "vittne"? Jättespännande!

Inga kommentarer: