torsdag 9 augusti 2007

En look-a-like

För en tid sedan var jag ute och åt på en etiopisk restaurant tillsammans med ett par goda vänner. Vi började plötsligt prata om vilken kändis man själv tyckte att man var lik. En svarade "Kirsten Dunst", en annan "Francoise Hardy", en tredje "Sofia Coppola" och en fjärde svarade "En ung Val Kilmer". Jag svarade lite tvekande att det är många i min omgivning som tycker att jag är lik han som spelar "Hoffa" i "Stockholm boogie", men att jag själv inte tycker att vi är övertygande lika. "Jag vet vem du är lik!", utbrast plötsligt en person i sällskapet. "Han i 'Tillsammans', vad heter han nu igen... Michael Nyqvist!" Jag tänkte efter en liten stund och försökte måla upp en bild av Michael Nyqvists ansikte för mitt inre. Efter en liten stund lyckades jag och då kunde jag inte göra annat än att instämma, vilket även de andra i sällskapet gjorde. Det känns jättekul att vara lik en så pass duktig och känd skådis, tycker jag och ju mer jag tittar på bilder av honom desto fler likheter ser jag!

Vilken är din kändis-look-a-like?

Inga kommentarer: