fredag 10 augusti 2007

Mitt framtidsyrke: jornalist

Jag ska bli journalist och ska därför börja plugga på en journalistskola till hösten, vilket så småningom kommer att föra mig till mitt drömyrke. Jag vet att vägen dit är lång och krokig men jag kommer jobba mycket hårt. Som journalist kommer jag alltid att söka sanningen och jag kommer inte dra mig för att avslöja den för allmänheten, även om det skulle röra makthavare och kändisar. Jag kommer att göra långa och grävande reportage som kommer att illustreras med svartvita bilder, ibland riktiga foton och andra gånger bara något ritat. Jag kommer att jobba på en stor dagstidning alternativt en kulturtidskrift och jag kommer ha mycket långa dagar med mycket slit, men jag kommer också ha mycket kul ihop med mina arbetskollegor. Ibland på fredagkvällen (när jag är trött efter en hel veckas slit) kommer jag att köpa en pizza på väg hem från jobbet, men oftast kommer jag att äta bra mat. Jag vet att jag kommer att gå långt som journalist i och med att jag tycker att det är otroligt viktigt att informera allmänheten om vad som egentligen försiggår i världen.

Inga kommentarer: