lördag 26 maj 2007

Yrke: magiker

Sedan 1981 har jag underhållit folk med magi, i och med att jag till yrket är magiker och showbizz-artist. Att vara magiker är oftast jättekul och det är verkligen en utmaning. Jag älskar att stå på scen och underhålla och roa människor, det har jag gjort sedan jag var liten! Jag älskar att höra publikens förundrade "åhh" när jag lyckas med ett svårt trolleritrick. Men att vara magiker innebär också hårt slit och mycket träning och det är inte så glammigt som många föreställer sig. Att vara magiker är alltså ingen dans på rosor (även showbizz har en baksida) och detta innebär att man som magiker till exempel måste jobba på obekväma arbetstider, ofta måste man själv rigga inför ett "gig" och det är inte sällan man även måste städa efteråt. Jag har varit med om att själv behöva sopa upp konfetti mellan bänkraderna för att återanvända det i kommande "gig". Trots att det alltså kan vara motigt ångrar jag dock aldrig mitt yrkesval.

Av: Parek Sellal- magiker

Inga kommentarer: