tisdag 17 april 2007

Sommarläger

Förra sommaren var jag på ett naturistläger för ungdomar mellan 14 och 28 år. Alla ungdomar som accepterar naturismen som levnadsideal var välkomna att deltaga, och deltagarna kom från i princip hela världen! Först tyckte jag att det var jättepinsamt att gå runt utan kläder för jag hade ganska nyligen kommit in i puberteten. Jag visste inte heller riktigt vad naturismen innebar, innan jag kom till lägret, och jag kände mig obekväm i min nakenhet. Efter ett par dagar hade jag dock vant mig och jag blev varse allt gott som naturismen erbjöd - närhet, frihet och naturlighet! Jag lärde mig att det även finns många praktiska fördelar med nakenheten - att sola och bada utan kläder är skönare, enklare och sundare då man slipper blöta badkläder, man slipper smussla under badrocken eller ett badlakan och omklädningshytter behövs inte. Det allra bästa med hela lägervistelsen var dock den avslutande basketturneringen som alla deltog i, och som mitt lag dessutom vann!

2 kommentarer:

Anonym sa...

UNDERBART ATT HÖRA..JAG VILL OXÅ ÅKA PÅ ETT SÅNT HÄR LÄGET.VART ANMÄLER MAN SEJ?

Tidningen Magneten sa...

Hej! Prova här: http://www.euronaturist.com/