måndag 19 februari 2007

Min kille är cirkusartist

Min kille, Alban Friberg, är cirkusartist, och detta är något som jag uppskattar väldigt mycket. Alban är verkligen en ljusglimt i mitt liv och han har fått mig att inse att man inte behöver ta allting gravallvarligt - tvärt om går det mesta mycket bättre och lättare om man har ett skratt nära till hands. Skrattet har en förlösande och komunikationsfrämjande effekt, vilket kan vara bra att påminna sig själv om i svåra stunder. Själv kommer jag från en familj där vi är relativt "traditionella" och tillknäppta men sedan jag träffade Alban har såväl jag som familj och vänner börjat släppa loss och ta dagen som den kommer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

All makt utgår från Herren och Hans Apostlar & de Själasoldater som slåss mot mörkrets härskaror på Jordens och Själarnas Altare. Genom historien har Cirkusen varit grogrund för glädje i skrattet och ett sexualitetens härbärge, vilket vi Sanna Kristna alltid har uppskattat. Jesus var den första CirkusArtisten när han gick på vattnet.Jag och mina bröder i Täby andra Apostla Pluton kommer att bevista Cirkus Scott på järvafältet i april för att skingra Mörkret inom oss. Herren Lever!

Anonym sa...

Vilken konstig kommentar. Har folk ingen utbildning? Jag går mitt andra år på Stockholms Universitet, Samhällsvetenskapliga Fakultetet, Kriminologiska Instutitionen.

Anonym sa...

Jag har aldrig träffat nån som jobbar med "cirkus", men däremot många konstnärer & andra skapande personer. Och dom är alla glada människor med stort livsmod i kappsäcken! Min pappa t.ex har en hundfrisering där många konstnärer kommer för att klippa & han tycker att dom är väldigt trevliga. Alban verkar också vara en sån kille!

Anonym sa...

Lullaby, är det verkligen sant? Jag tror på ungefär hälften av vad du lyckas framkalla ur din så kallade mun. Bara för att Alban har en egen frisyr betyder det inte att han blivit klippt av djur. Såsom DU försöker insinuera!

Anonym sa...

ja det är sant. men sluta o va taskig! det känns som om du VILL missförstå mig? jag gillar verkligen magnetenbloggen för att ni kan så mycket som jag kan lära mig av o att ni kan analysera sånt som händer i samhället på ett nytänkande sätt som jag aldrig skulle kunna (jag har haft jättespännade diskussioner med folk jag träffat på clubbar). men om ni vill missförstå det jag skriver så kanske ni inte är så brajta som det verkar.