tisdag 16 januari 2007

Jag träffade en kille

Jag träffade en kille med afrofrisyr. Han var jättesnäll och förstående och han var min granne här på Hägerstensåsen. Den här killen jobbade med infrastruktur och hade varit i flera storstäder i Asien och Afrika, bl a i Addis Abeba, och hjälpt dem att bygga upp infrastrukturen där. Jag blev jätteimponerad över detta och berättade om det för några kompisar. Även de blev imponerade och de sa att jag skulle ta med min kille på nästa kompisträff. Min kille tyckte att det verkade jättekul och han kom dit med jättehöga förväntningar. Även mina kompisar hade höga föväntningar fast på honom, för de hade hört så mycket gott om honom. Han nådde tyvärr inte upp till deras höga förväntningar, trots ett mycket välvårdat yttre och en fascinerande personlighet.
De sa att de skulle ge honom en andra chans.
"Håller du på med musik?" frågade min kompis vid den andra kompisträffen.
"Ja visst!" svarade min kille.
"Löper du?" frågade min andra kompis.
"Ja, fortare än vinden!"
"Han är okej!" sa mina kompisar efteråt.
Av detta kan man lära att för höga förväntningar på något eller någon ofta stjälper mer än det hjälper.

Inga kommentarer: