fredag 23 juli 2010

Tips på roligt "på landet-bus"

Efter en vecka på landet börjar känslan av tristess nu sätta in. Vad passar då inte bättre än lite skojigt "på landet-bus"? För min del var buset/skämtet egentligen till en början men det utvecklades snart till en riktig skrattfest. (Obs! Skämtet funkar endast eller bäst på dem som har sinne för ordning och reda.)

Så här gick det till: När jag skulle hänga upp mina nytvättade kläder på tvättlinan slafsade jag först bara upp dem lite nonchalant för att sedan ta ett andra varv och hänga upp dem mer ordentligt. Det här fattade inte min syster och innan jag hade påbörjat mitt andra varv utbrast hon (med eftertryck):
"Va?! Ska du hänga upp kläderna så där?!"
"Ja", svarade jag. "Vad är det med det?"
"Nej, du MÅSTE SKÄMTA!"
"Ja", svarade jag. "Det var bara ett skämt! Nu ska jag hänga upp kläderna ordentligt!"
Sen slog vi oss på knäna (som man gör när man tycker att något är alldeles särdeles roligt) och skrattade tills vi kiknade.

Vilket är ditt bästa "på landet-bus?"

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahhaha!!!