onsdag 21 juli 2010

Müsligröt

En gång, för tio eller femton år sedan råkade jag slå på TV:n när det var ”Lilla sportspegeln”. Anja Pärson var gäst i studion och fick då svara på frågor gällande sitt liv och leverne. Jag kommer egentligen inte ihåg något mer än att programledaren ställde en fråga om vad hon brukade äta till mellis. (Antagligen en tittarfråga från någon dum unge.)
”Jag brukar äta något jag kallar müsligröt” svarade Anja.
”Vad är det?” undrade programledaren.
”Man tar fil eller yoghurt och så häller man i en massa müsli. Sen blandar man runt så att det blir som en tjock gröt. Det står man sig länge på” svarade Anja nöjt.

Redan innan jag hörde det här tyckte jag att Anja Pärson var fett irriterande - det här fick mig inte direkt att omvärdera henne.

3 kommentarer:

Lale sa...

Men alltså, jag tror hon har fel! Müsligröt är ju gröt kokad på müsli istället för havregryn?

bubbe sa...

MÄRKLIGT!!! Hon är ju varumärkesambassadör för kexchoklad, alla vidriga skidåkares favoritmellis. Vilken hycklare du är, Anja! Men tack för att du inte gjorde konfektreklam på public serviceTV.

Tidningen Magneten sa...

Lale: ja, jag vet! Typiskt dusmskallar att inte kunna skilja mellan müsligröt och fil med alldeles för mycket müsli i.
Bubbe: ja, jag vet! Hela tilltaget är mycket märkligt.