tisdag 27 oktober 2009

Välkommen, Togo!

Jag fick just veta att huset som jag bor i har fått ett nytt förvaltningsbolag. Jag vet inte riktigt vad det här innebär för mig, antagligen ingenting, men det häpnadsväckande i det hela är att det nya förvaltningsbolaget inte är vilket förvaltningsbolag som helst utan Togo Danielsson byggnads AB! Jaha, vem är då Togo Danielsson? kanske ni undrar. Jo, Togo Danielsson byggnads AB äger min farmors hus och jag står också i deras interna bostadskö (jag bor nämligen i andra hand nu). Så jag blev jätteförvånad när jag såg att Togo, som vad jag förstår inte är något särskilt stort bolag, har tagit över! "Mycket" Togo liksom - men det tycker jag verkligen känns toppen!

Såhär stod det i brevet som delades ut till alla hyresgäster:

Hej, och välkommen tillbaka efter en förhoppningsvis avkopplande sommar!

Gillesvik Förvaltning AB och Togo Danielsson Byggnads AB har startat ett nytt förvaltningsbolag. Namnet på detta nya företag är Förvaltningsbolaget TEOGE. Som hyresgäst och boende kommer ni att känna igen samtliga kontaktpersoner. Telefonnumret är XX-XXX XX XX och inom kort svarar vi "Välkommern till TEOGE" vid inkommande samtal.

/Förvaltningsbolaget TEOGE
Gillesvik Förvaltning AB
Togo Danielsson Byggnads AB

Inga kommentarer: