tisdag 13 oktober 2009

Jasägar-månad?

Jag var precis uppe på Konsum och handlade, och när jag kommit fram till kassan petade någon mig i ryggen. Det var Pierre och Bubba! Hjälp vad är det jag har handlat nu då? När jag handlar är det nämligen så att det rätt ofta slinker ner saker jag inte riktigt känner att jag kan stå för, men av ren tur hade jag idag endast handlat mat som hör till "god smak". Jag och mina varor vann till och med över Pierres och Bubbas varor (de hade bland annat handlat fryst broccoli i storpack och något kaffe som inte alls såg gott ut).

Pierre och Bubba har nyligen flyttat till min stadsdel, men de har ännu inte varit hemma hos mig. Jag bjöd därför in dem på te.

-Nja, vi ska tvätta och laga mat, plus att jag känner mig lite trött, sade Pierre.

Han såg att jag blev lite besviken.

-Men fråga imorgon! Då börjar min jasägar-månad. Jag säger så sällan 'ja' att jag har bestämt mig för att tacka 'ja' till allt under en månad. Jag tänker tacka 'ja' även om det innebär otrohet!

Vi pratade en stund till, sen skildes vi åt och jag gick upp till mig. Samtalet fortsatte i mitt huvud. Det kanske var så att jag också skulle må bra av att ha en riktig jasägar-månad?

Eller?

5 kommentarer:

bubba sa...

Det här fick även mig att tänka till. "Får Pierre många otrohetsförfrågningar? Fler än mig?"

Gud nåde Pierre denna månad!

LIVET på Magnetenbloggen sa...

Jag skulle nog också må bra av en jasägar-månad. "Magnetenbloggen och Pierre kör en jasägar-månad", vad sägs?

Stina sa...

Det var bra.

Pedros ande sa...

sälj bloggen himla dyrt och bli JAS-ägare på riktigt!

LIVET på Magnetenbloggen sa...

Ja! Fan det borde vi göra. Vem har inte längtat efter att få ratta en "Gripen"?