Jag har ägnat mig åt en så kallad "spaning". Den gäller hårvårdsprodukter, främst schampo, och i viss mån även andra kroppsvårdsprodukter så som balsam, duschkräm och deo.
Min spaning lyder såhär: under de senaste åren har ovannämnda produkter fått en helt ny inriktning, inriktningen kan sammanfattas som "ätbart". Konsekvensen av detta är att det har blivit allt svårare att skilja schampo, balsam, duschkräm och deo från "matsås".
Vadå? Jo, schampofabrikanter har i allt större utsträckning börjat använda ätbara ingredienser i sina produkter. Senast köpte jag till exempel ett Responsschampo som innehöll citron och olivolja. Mums! Jättegott på sallad. Andra exempel på ätbara "smaksättningar" i schampo är: yoghurt, kokos, lingon, äpple, persika, röda bär, avokado, mandel & aprikos, mjölk & honung, vanilj & honung, gurka & grönt te, grapefrukt & citrongräs och "pure milk". Visst blir man lite "sugen"?
Om ett par år kommer man kanske inte göra någon distinktion alls mellan matsås och schampo. Spännande!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
4 kommentarer:
Om ett par år kommer du sitta och vara frejdig i Spanarna! Mmmm.
http://joeljosefsson.blogspot.com/2009/08/naturism.html
magnetenbloggen = tjuvar!?
Joel Josefsson får skriva "Magnetenbloggen snodde min bloggidé"-bloggposten
Äh, skit på er! Magnetenbloggen skulle aldrig sno. Det där handlade ju om flytande tvål enbart.
Skicka en kommentar