måndag 24 augusti 2009

Upphittat

Den senaste veckan har jag hittat följande saker:

1. En tjock fällkniv med väldigt många funktioner, förmodligen billig Victorinox-kopia. Upphittad vid Eskilstunaån.

2. En svart collegetröja i storlek small från American Apparel. Upphittad på stängslet in till båtarna vid Karlbergs strand.

3. En ljusblå/vit pläd (70x100cm) med Mumin-motiv (Snorkfröken och Mumin som typ ger varandra blommor, eller nåt). Upphittad vid Kungsholms strand.

Om detta är ett tecken, vad är det i så fall ett tecken på?

7 kommentarer:

Clay sa...

Ett tecken på mycket välslipade glasögon i alla fall!

Ebba sa...

Vilket material är filten i?

Anonym sa...

eskilstuna?

jag hittade en mobil i ett hölster FÖRRA veckan (bredvid SL:s Nybodahall i midsommarkransen/liljeholmen/årsta). jag lade den i en åse och har inte lockat u den än, den var smutsig.

Ebba sa...

Oj, det är nog min mobil

Tidningen Magneten sa...

Clay: så sant som det är sagt!! Ebba: filten är typ i fleece. Polyester och nåt annat (vågar inte ta i den mer nu innan jag har tvättat den pga rädsla för H1N1)

Nike Kristoffersson sa...

Jag tycker att du glömmer viktiga saker här. Jag råkar ju nämligen veta att du, förutom dessa lite mer alldagliga ting, också hittade en bok med kristet budskap för ett par veckor sedan. Samt att Maranata (endast ett par dagar efter detta) smällde upp ett tält nästgårds.

Tror du inte att att det här kan vara viktiga "pusselbitar" i sammanhanget?

Steven sa...

Jag tror som Nike att det är pusselbitar. Delar av en gåta om livet du ännu inte svarat på. Mitt råd är att fortsätta "hitta" saker och försöka förstå.