tisdag 25 augusti 2009

Hittat på "Rättvisemärkts" diskussionsforum

Två kaffefrågor:

Jag är ny på det här forumet och hoppas att jag inte ställer fel fråga på fel ställe eller nåt sånt. Jag har två, lite naiva, frågor om kaffe:

1. Hur är det med Nestlé (som företag) nuförtiden? Länge var det ju så illa med deras mjölkersättning och sånt att man borde bojkotta alla deras varor. De äger ju bla Zoegas som har åtminstone ett rättvise/krav-märkt kaffe. Är det okej, eller ska man undvika det. Jag gillar även Zoegas skånerost (som tyvärr inte är rättvisemärkt), men brukar skippa det pga kopplingen till Nestlé. Gör jag rätt eller fel???

2. Sedan en tid tillbaka äger jag en espressomaskin (som jag faktiskt vann i en kaffedrinkrecepttävling!) Men jag har svårt att hitta något - malet - espressokaffe som är okej, dvs krav- och/eller rättvisemärkt. Finns det överhuvudtaget att få tag på? Och isåfall var och hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha "(som jag faktiskt vann i en kaffedrinkrecepttävling!)"