lördag 1 augusti 2009

Ett nytt slags kött

Jag är nyss hemkommen från en kompis lantställe. Det här lantstället är beläget i en pittoresk by lite norr om Norrtälje. Många kallar den här platsen för paradiset på jorden men riktigt så långt vill jag inte gå. Jag håller dock med om att det är en väldigt vacker och idyllisk plats.

Hur som helst. I dag var vi ute i skogen. Egentligen hade vi tänkt lyssna på Alex Schulmans "sommarprat" vi min mobil medan vi var ute i skogen men då vi befann oss i någon typ av radioskugga och endast kunde ratta in "specialkanaler" fick vi sumpa det. Istället njöt vi till fullo av vad skogen hade att erbjuda utan ackompanjemang av Alex storsvulna berättelser om sitt liv.

Vi hittade en hel del ätbart i skogen. Detta lagade vi en megagod måltid av när vi kom tillbaka till huset. Här är menyn:

* Smörstekta kantareller på "toast"

* Baconsallad med Harsyra

* Trollkött med ugnspotatis och citronsås (vi hittade ett självdött troll i skogen och jag vet att det kanske är lite otippat men trollkött är faktiskt mycket godare än man kan tro)

* Blåbärspaj (med blåbär från skogen, givetvis) med gräddfil smaksatt med vanilj

Mätta och belåtna förflyttade vi oss sedan till soffgruppen för att titta på Basic Instinkt. Den var "sådär".

Inga kommentarer: