torsdag 20 augusti 2009

Bostadsrättsförening yuck

När jag kom hem i morse låg den här lappen i min brevlåda.

Hej,

Till hyresgästen (1:a hand) som står på kontraktet till denna lägenhet.

Denna fastigheten kommer troligtvis säljas. Detta kan innebära stora förändringar för oss i huset. Det bästa sättet att behålla kontrollen är att vi bildar en bostadsrättsförening och själva köper huset.

Har du/ni intresse av att vara med i en förening så kontakta mig omgående.

Mvh Pontus W
(Pontus lämnade också telefonnummer och en mailadress med pontus@ en mäklarfirma!)

Jag flyttade in i huset i maj, en av anledningarna var att det var så låg hyra. Jag hoppas inte den höjs om det blir ny hyresvärd, samtidigt kan jag inte riktigt känna att argumentationen för att bilda bostadsrätt är helt övertygande än så länge.

Inga kommentarer: