lördag 11 juli 2009

Min resa

Nu har jag kommit in en sisadar tva veckor pa min resa. Just nu ar jag i Belgrad, snart tar jag mig till Sarajevo. Valdigt mycket hander och jag vet inte om jag kan fa ihop allt, men an sa lange kan jag saga sahar. Detta ska jag gora nar jag ar tillbaka i Stockholm:

*Prata med folk pa gotgatsbacken, framlingar alltsa. Jag ska forsoka "dela natt" med dem (obs ej sexuellt). Jag ska ocksa plantera spenat i jorden.

*Pa en av universitetsbyggnaderna i Wien sag jag jattemanga byster. Pa bysterna hangde namnskyltar runt halsen, alltsa namnskyltar gjorda av snoren och laminerade papperslappar. Anledningen forstod jag, var att det bara var man som var avbildade pa bysterna, pa varje lapp var det namligen ett namn pa en kvinna (som borde ha kunnat fa sta staty i kraft av sin intellektualitet/akademiska meriter). Det har var en snygg aktion som jag garna ser i min hemstad.

Wien var for ovrigt intressant, men mkt likt Stockholm pa manga satt, pa enm del annorlunda saklart. En sak som var annorlunda vare att ga hem klockjan 6 pa morgonen med skinande sol, medan man var full och fa se SJUKT MAFFIGA palats! Detta rekommenderar jag verkligen...

Inga kommentarer: