tisdag 9 juni 2009

Fiska - fett eller kefft?


1. Kasta draget ut i vattnet - fett.
2. Få napp - fett.
3. Paralyserad när fisken kommer upp. Vad ska jag göra nu? Kefft.
4. Tveka innan jag dödar fisken, handen skakar. Kefft.
5. Fisken slutar leva och blir till kött i handen. Lite mindre kefft, men ändå kefft.
6. Rensa. Kefft.
7. Laga fisken. Fett, men inte asfett.
8. Äta fisken. Kefft men inte askefft.

Ändå tror jag att jag ska fiska igen, för jag glömmer bort allt utom de första punkterna. Det är så mycket som står på spel här!

Det här kan tyckas vara en petitess, men jag vill fråga dig: Fiskar du och tycker du att det är fett eller kefft? Äter du fisk? Äter du kött överhuvudtaget? Är det rätt av oss att äta fisk när vi kan äta så mycket annat? Frågorna bara ramlar över mig... Och jag agerar på det, utan att veta vad jag tycker egentligen.

Inga kommentarer: