söndag 19 april 2009

Vad ska det här betyda?!

















För ett par dagar skrev jag om att jag fick en bröllopsbukett av min lägenhetskompis. Jag visste inte vad hon ville säga med det och vågade heller inte fråga. Efter det här blev det lite konstig stämning här hemma. "Händelsen" förblev också okommenterad. Så i fredags när jag kom hem låg den här jätterosen på min kudde. (Inte det att den inte var vacker, för det var den verkligen! Hon har själv monterat ihop den här genom att plocka av kronbladen från tio rosor och sedan häfta ihop dem. Ett riktigt konstverk!)

Men det känns bara så himla konstigt. Jag vet inte alls vad det är som försiggår! Vad är det hon vill? Varför lägger hon inte korten på bordet i stället för att försöka kommunicera med blommor. Det blir så lätt fel...

Inga kommentarer: