söndag 12 april 2009

Miloukort 20 kr + Diverse 232 kr = Belopp 252 kr



En gång köpte jag, och fick tillbaka pengarna för ett Miloukort. Resten av pengarna kan ha gått till grillkol, glass och tändvätska, och jag förstår att lönekontoret också tyckte att detta var lite tråkigare varor än Miloukortet. Jag tror dessutom att jag i och med det kvitto jag skickade in myntade ett nytt ord, något som lönekontoret inte var sena att plocka upp och börja använda själva...

(Miloukortet köpte jag på en utställning på Tekniska Muséet.)

7 kommentarer:

bubba och jackie sa...

Du har 0159 som sista siffror och jackie har 0158! amazing. Själv har jag 0168, också quite amazing tycker vi här på branteviksslätten.

Tidningen Magneten sa...

pretty fucking amazing!

"F2" sa...

Jag tror att min syster också har något liknande. Helt sjukt ju! Alltså på riktigt! Tidningen Året runt kanske vill skriva om den här "solskenshistorien"!

Tidningen Magneten sa...

Vi som är födda innan 1990 har personnummer vars sista siffror är dels länsbaserat, dels könsbaserat (siffra 1-3) och sen med en avslutande kontrollsiffra. Ifall vi alla är födda i Stockholms län så är det helt normalt att ha två första siffor som börjar med 01. Läs på innan ni börjar prata om solskenshistorier!

Ebba sa...

Jag har aldrig mött så dålig attityd på Magneten. Ärligt talat måste jag säga att jag är chockad. Och jag tror att det här klantiga uttalandet kommer påverka mina läsvanor av Magneten.

Tidningen Magneten sa...

förlåt bubba, det var inte meningen!

Jacob sa...

Gillar!