tisdag 24 mars 2009

Vietnamesisk soppa - Pho

Tony har i flera veckors tid pratat om att han vill laga Pho (uttalas Fö). Det är en vietnamesisk soppa och i Vietnam äter men den till frukost, middag och lunch vad jag förstår. Hur som helst så har Tony sökt efter ett bra recept på Pho och jag tror också att han har hittat ett. Det viktigaste när man lagar Pho är att man har mycket tid för själva buljongen ska koka i fem timmar eller mer (för att bli sådär härligt fyllig i smakerna). Nu har Tony också kommit över en jättestor gryta så nu kan han äntligen laga till en härlig Pho hemmavid!

Jag hittade en instruktionsfilm om hur man lagar Pho men jag vet inte hur pass "äkta" och genuint det här receptet är men man får, om inte annat, en känsla:



Mmm... Smaskigt med en skål rykande het Pho...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också göra Pho!