måndag 16 mars 2009

Spåraren

Livet ser just nu lite annorlunda ut än vanligt, man kan säga att jag har blivit en jägare och det känns faktiskt ganska coolt.

Anledningen till det är att jag förlorat min mobil. Jag vet på ett ungefär var jag tappat den, det var i en skog ganska nära mitt hus, och jag tror faktiskt att den ligger kvar där.

Den andra sidan av detta är att min mobil också är den enda väckarklocka jag har. Eftersom jag inte har Telia så ringer jag till min kompis som får smsa till www.vackning.se (koden är VAKNA 1 eller VAKNA 2).

Den tredje sidan av detta är att jag har jobbat varje dag sen jag förlorat mobilen och därför varit tvungen att gå på¨"jakt" på morgnarna innan jag åker till jobbet. Igår morse gick det först lite "trögt" att hitta mobilen. Skogen jag gick igenom är ganska vidsträckt och det är många spår som leder en fel. Jag hade ingen klocka så jag fick dessutom lita på min "inre klocka" så att jag inte skulle bli försenad till jobbet. Till slut hittade jag dock mina spår i snön!!! Jag gick upp och ner längs spåret och var säker på att jag hittat rätt. Det var mina skoavtryck och jag kunde tydligt minnas hur jag grabbade tag i ett träd för att hasa mig ner för en brant, vilket var ett av skeendena i "spåret". Däremot hittade jag inte mobilen.

Nu har jag med hjälp av www.vackning.se gått upp, jag ska äta lite frukost, och sen ska jag gå ut och leta efter min mobil! Det är roligt att jaga och jag hoppas att jag hittar mobilen. Annars kanske jag kommer köpa en iPhone, men det finns också mycket som talar emot, till exempel att det är en "onödig" pryl, men jag tycker verkligen att de har lyckats med något här!

Vad tycker ni om iPhone? Är det fett eller kefft?

5 kommentarer:

Tidningen Magneten sa...

Nä jag hittade den inte! Frågan kvarstår därmed - iPhone, är det något att ha eller?

Ebba sa...

Nä!

Skaffa aldrig en teknikpryl som inte går att ta isär, det blir ett onödigt stressmoment för dig.

Tidningen Magneten sa...

Nä, jag insåg också att jag nog kommer bli tvungen att "jobba hårt" för att hitta ett bra pris på en iPhone, det är ju inte värt att betala lika mycket som för en dator för att ha en jävla telefon. Men samtidigt, jag förstår vad du menar med det här med att "plocka isär" men det är ju urbra design på den. Sjukt praktiskt ju! Jag skulle, när/om jag skaffar en iPhone, skaffa en iPhone som har kamera (eller det kanske alla har?).

/Teknik-MV

Ninni sa...

så här är det. Iphone kan inte skicka eller ta emot mms. Det känns sjukt kefft. Om den hade varit med i Eurovision skulle den åkt ut och inte fått vara med nästa år.

Tidningen Magneten sa...

Det där med mms var ju skitlarvigt, klart de röstas bort då. synd på så rara ärtor!

Nu har jag i alla fall köpt en telefon, en liten budget-nokia, känns mkt bra! ett tag var jag orolig för att jag hade fått en keff variant av nokias budgettelefoner som jag haft själv samt varit tvungen att använda i arbetssituationer. den modellen hoppas jag att de slutat sälja...