tisdag 17 februari 2009

Flyttlasset del 2

Om exakt elva dagar lämnar jag den "kula" som jag bor i nu för en annan "kula" "mitt i smeten". Det ska bli skönt att slippa personen som jag hyr min nuvarande lägenhet av - jag har fått nog av denna impulsiva konstnärssjäl och halvkändis.

Nu är det bara sluttampen kvar. Men kanske kan det bli det värsta på hela sträckan. Puh! Jag har nämligen sabbat hans soffa. (Inte med flit alltså utan av misstag). Det är en ganska fin gammal möbel och jag råkade ha av ett av benen när jag bar ner den i källaren för drygt två år sedan. Klantigt av mig. Nu vet jag inte hur jag ska göra - erkänna eller limma ihop benet efter förmåga? Hur skulle ni ha gjort?

4 kommentarer:

Blattealibit sa...

Limma ihop benet efter förmåga!

Anonym sa...

Jag är också på "limma ihop"-linjen. Det är försent att säga till om det där. Om han ertappar dig, säg SOM DET ÄR, alltså att du till och med mörkat för att du inte visste hur du skulle säga till och att det blev svårare ju längre tid det tog. Peace out...

Stina sa...

Jag tycker också du ska limma.

Men kommer han på dig, säg då att det hände nu när du bar UPP den istället för när den bars ner för 2 år sedan.

Lycka till vännen!

Anonym sa...

Ja, Stina har bättre förslag än jag.