tisdag 3 februari 2009

En anonym berättar: Jag knullade baklänges

Efter flera år av förutsägbart sex kände jag att det var dags för något nytt. Som den enda heterosexuella i bekantskapskretsen hade jag dessutom fått nog av gliringar om mitt sexliv. Mina icke-heterosexuella vänner tycktes övertygade om att det enda vi heterosar var inriktade på var klassiskt samlag i missionärsställning, och de drog gärna skämt om "blommor och bin" som gjorde mig både generad och förargad. Men förutom gliringar hade jag också regelbundet fått små tips för att "krydda" heterosexet, och det hade gjort mig lite nyfiken.

För även om jag ofta fick försvara mitt heterosexliv inför mina vänner, och säga att det visst var "skönt" och "spännande", var den nakna sanningen att även jag var utled på mitt sexliv. Jag var trött på alla normer och att bete mig enligt min könsroll. Inte minst var jag trött på den spänningskurva som allt sex i mitt liv följde - oavsett sexpartner!

Vid den här perioden gick jag ut på krogen och festade mycket. Fredagkvällar kunde man hitta mig i källaren på Kvarnen på Södermalm, där jag försökte se oberörd ut med en Mojito i handen. I själva verket var jag där för att hitta någon att gå hem med och ha "kille på tjej"-sex med.

Så en kväll gick jag till Kvarnen med den bestämda föresatsen att göra något nytt. "Den här gången ska allt bli annorlunda", tänkte jag. Jag hade bestämt mig.

Knappt hade jag hunnit få i mig den första drinken förrän jag hade en potentiell sexpartner "på kroken". Konversationen mellan oss flöt på bra, och vi kände båda att det klickade mellan oss. Vi bestämde oss snart att följas åt hem till mig. (Vid den här tiden bodde jag i andra hand vid Södra Stationsområdet så jag hade nära hem.)

Väl innanför min dörr ville jag inte att det ena skulle leda till det andra - som det brukade vara. Med sextipsen från mina vänner i färskt minne, hällde jag snabbt upp varsin vodkadrink till oss båda och satte sedan min plan i verket:

1. Fram med vaselinburken.
2. Tog fram en strap-on.
3. Vem penetrerar vem?

(Det blev en mycket spännande och lyckad natt, både för mig och min partner...)

Anonym, Socialhögskolan vid Stockholms universitet

1 kommentar:

Henrik V sa...

nu vill man ju bara veta vem som penetrerade vem!