torsdag 15 januari 2009

Hur fungerar ett sexuallaboratorium?













När jag berättar för folk om mitt sexuallaboratorium så märker jag att de tittar på mig som om det var något speciellt med det. En del verkar bli imponerade och tycker att det verkar vara en jättebra idé. Andra blir stötta, men gemensamt för alla är att de verkar tänka: Här har vi att göra med en s k "promiskuös" människa! Då vill jag svara: fullt så enkelt är det inte...

Som jag vill se det är varje människas liv ett sexuallaboratorium, oavsett om man ligger jättemycket eller någon gång per år, eller kanske t.o.m. inte alls!

Därför kan jag inte säga med tydlighet när jag började ha ett sexuallaboratorium, bara att jag nu är medveten om att jag har ett sexuallaboratorium, och att det sexuallaboratoriet är jag själv och i någon mån mitt hem och min binge. Ibland bjuder jag in människor till mig, i dubbel bemärkelse, för att "labba" tillsammans.

I mitt laboratorium är det viktigt att det "känns rätt" på alla plan, det vill jag verkligen understryka! En del människor vill inte vara en del av ett sexuallaboratorium och då kanske man "blir ihop" ifall det känns rätt, men det här händer egentligen aldrig. Jag brukar sätta en gräns och säga: Såhär fungerar det i mitt liv! Såhär fungerar det i mitt laboratorium! Om du vill "labba" är du mer än välkommen, om det känns dåligt avråder jag dig från det, för sexualiteten är stark och mäktig och man får inte vara lättsinnig med den!

Som jag fungerar för tillfället har jag inget emot att "labba" med många människor, men inte för många, för jag tycker att "labb" blir mer spännande om man känner och tycker om varandra. Ibland när jag tänker på mitt sexuallaboratorium kan jag bli lite ledsen, för det känns som att det kan vara enkelt att såra i laboratoriet även om jag är rätt övertygad om att detta inte hänt hittills! (Det verkar vara lite utav en "noja" mest!)

Hursomhelst önskar jag att fler människor skulle bli medvetna om att deras liv är sexuallaboratorium för min bestämda åsikt är att sexualiteten kan, om den hanteras rätt, vara till enormt stor glädje!

En fråga bara:
Är du medveten om att ditt liv är ett "sexuallaboratorium"?

Fortsättning följer...
Nästa bloggpost i denna serie kommer behandla den erotiska startsträckan. Hur fungerar den erotiska startsträckan? Är den alltid lika lång/kort, eller kan det gå olika snabbt att "komma på banan" i olika situationer?

3 kommentarer:

Tidningen Magneten sa...

Självklart kan (och som jag tycker: bör!) man betrakta ett tvåsamhetsförhållande som "labb", allt är en fråga om hur man uppfattar saker och ting.

Anonym sa...

spännande tankar! det känns som om du med din ärlighet har tagit snuttarna av "labbandet" och skapat ett nytt begrepp och därmed en ny värld för oss alla.

angående den erotiska startsträckan: är det inte lite penetrationsfixerat att prata labbande som att "komma på banan"? "Bananen" måste ju inte vara med för att det ska vara erotik, tycker jag.

Tidningen Magneten sa...

Tack anden.

När det gäller din slutfråga så känner jag att du missförstår mig med vilje, men det kan jag ta. Självklart är det viktigt att ifrågasätta penetrationsfixering, och bra att du tar upp det, men jag tror både du och jag förstår att det som avses här är en bana, såsom i bilbana, körbana, och jag tycker att om man i detta ser en metafor för något annat än att "vara inne på ett spår som leder vidare" så överskattar man i sitt tänkande metaforers betydelse i det dagliga livet.

Ha en god dag!