söndag 25 januari 2009

Ditt sexuallaboratorium II

Flörtig stämning
För någon tid sedan började jag ha sex med en kille som hade ett sexuallaboratorium. Vi kände varandra sen tidigare, sen flera år faktiskt och det har alltid varit lite flörtig stämning mellan oss, men det har aldrig ”blivit något” tidigare. Jag har tyckt att han har varit ganska attraktiv, vilket förstärktes av att han på något party gav mig jättesnälla komplimanger. När han addade mig som vän på facebook passade jag därför på att tacka för komplimangerna. Jag fick ett svar sen av den här killen där han bjöd in mig till sitt sexuallaboratorium. Bisarrt, tänkte jag, men lite kul! Till saken hör att jag låg hemma och hade sjukt tråkigt, och tänkte att den här killen kanske kunde komma hem till mig så att vi kunde ligga. Han kunde inte den dagen och jag åkte därför hem till honom på fredagen samma vecka.

Ville förstå

På så sätt lärde jag känna den här killen lite närmre. Han var snäll och så men ärligt talat inte riktigt ett ”kap” i sängen, sexet var helt ok, någon gång jättebra men bättre killar hade jag varit med. Han sade Jag har inte laboratoriet för att jag ska få ligga mycket och enkelt, jag har mitt laboratorium för att jag vill förstå min och andras sexualitet.

Risk med att "snacka sönder"

Ofta när vi låg så började han prata om sexet vilket jag tyckte var smått avtändande. Jag är ganska analytisk lagd och föredrar att lämna så mycket jag kan utanför det intellektuella, eftersom jag känner att det finns en risk att man ”snackar sönder” bra upplevelser. Så funkade uppenbarligen inte den här killen.

Ändå rätt bra arrangemang












Jag trivdes ändå rätt bra med det här arrangemanget, vi hördes per sms eller på facebook och bestämde labbtider, och jag åkte oftast hem till honom. Det kunde gå till så att vi båda två var ute och festade och att vi sedan möttes upp och åkte hem
till honom, eller bara att vi var hemma hos honom och drack vin och åt något gott och sen låg med varandra. Jag var inte ute efter något fast förhållande, och på det här sättet fick jag ligga lite i alla fall. Jag tycker att sex blir roligare ju bättre man känner den man ligger med, tycker ofta one night stands är jobbiga. Dels kan det vara rätt kefft att ligga med främlingar (som ofta är fulla dessutom). Det kan också bli så att man själv eller den andra funderar på om man kanske, kanske skulle bli tillsammans, och det tar lite för mycket energi och kraft för mig, energi jag hellre lägger på annat. Jag tänkte väl att det var väldigt mycket mer praktiskt att labba med någon, istället för att vara tillsammans eller hålla på med risiga one night stands.

Fällan

Grejen var att det där undveks inte riktigt. Efter ett tag trodde den här killen att jag var kär i honom! Jag var verkligen inte det, och försökte förklara det, men det lät bara defensivt och då kändes det som att han, oavsett vad jag sade, trodde att jag ändå var kär i honom! Vi fortsatte ses, men jag började ärligt talat ledsna lite, så jävla kul var det inte att ligga med den här killen.

Labbrapport
Sista gången jag var hos honom skulle han duscha eftersom han skulle iväg och jobba. Jag tog en cigarrett och fick samtidigt syn på ett papper som liksom stack fram under sängen. Jag plockade fram det och såg att han hade gjort någon form av labbrapport omkring vårt senaste ligg. Det kändes bara så osmakligt och sorgligt och efter det har jag inte riktigt kunnat tända på honom så därmed avslutade vi vårt samarbete i hans laboratorium och blev vänner istället. När jag berättade om att jag ville avsluta samarbetet sade han:

Det är perfekt. Den här tiden har lärt mig det jag ville lära mig av att ha sex med dig. Tack för en fin tid, jag tyckte det var jätteroligt!!!


Han är ändå helt ok den här mannen. Klart han ska ha ett sexuallaboratorium även om han kan vara lite knäpp ibland!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den här killen verkar inte så skoj tycker jag. Jag hade själv ALDRIG hoppat i säng med en kille som hade ett sexuallaboratorium i sängkammarn. Jag tycker att det stinker manschauvinism. Men det kanske är jag som är inskränkt?

Tidningen Magneten sa...

Hej Stina! Tack för din kommentar. Jag kan se din poäng på sätt och vis, men jag undrar om du läst om killens syn på det hela för han är inte så enkelspårig som man kanske först kan tro!

Om man klickar på etiketten SEXUALLABORATORIET så får man i andra magnetenbloggposter höra om hans syn på saken. Han menar bland annat att vi alla människor ÄR sexuallaboratorium, vare sig vi vill det eller inte. Ligger det inte något i det? Och är det inte bra att man försöker prata om sex på nya sätt? För mig känns det lite som att du med din kommentar går in i en tradition av en kluven attityd till sex som kanske inte är så nyttig?

No offense, jag tycker inte det du skrev var dumt, och du frågar dig själv om det är du som är problemet, vilket är en bra "tumregel" att använda sig av i alla möjliga sammanhang, så jag tror verkligen inte att du är ointelligent. Hur tycker du att man borde sköta sitt sexuallaboratorium. Berätta!

Allt gott och tack för dina otroliga illustrationer, de förgyller verkligen DN-läsandet!