torsdag 22 januari 2009

Bijou


När jag var i Paris gick jag och Jens på ett party hos några av mina polare som bor i Paris för tillfället. På det här partyt fanns det en kille som jag tyckte var både snygg, lite konstig, men ändå smaskig. Han hette Bijou och ansåg att han var guds gåva till kvinnan. Min tjejpolare tyckte inte det, men hon gillade ändå Bijou för att han alltid kom med nya idéer och hade så speciell utstrålning.

Tog med sig MDMA
Bijou var "väldigt kåt" och när han gick på party så såg han till att ha med sig mycket MDMA, för att han ansåg att festerna blev roligare så. De flesta försökte undvika Bijous drogbjudande, eller åtminstone hålla kläderna på, men ibland flög ändå kläderna av!

Inte osoft
Det kan låta som att Bijou var en osoft typ, men det var han inte, han var soft och skulle aldrig "ta för sig" på ett sätt som inte byggde på en ömsesidighet mellan honom och hans sexpartner.

Partyt i Paris fick mig att fundera över det här med MDMA. Ibland är det kanske bra att gå in i "något annat" med hjälp av en substans?

Vad tycker ni om MDMA och andra droger? Är det fett eller helt jävla kefft?

8 kommentarer:

Anonym sa...

MDMA känns så harmlöst men det kan vara lömskt! Soft nån gång ibland, men behöver man det för att ha kul är det osoft.

Anonym sa...

RÄTT FETT...

Anonym sa...

Intressant! Jag tror att jag har träffat Bijou. Jag mindes inte först att han hette så men han ser exakt ut som på bilden! Och han hade precis den utstrålningen också så jag tänker att det måste vara han. Var exakt träffades ni?

Han är verkligen ingen oskön snubbe. Han skapar bra stämning och håller absolut inte på med en massa äckliga jiddriga försäljnings-deals. Han verkar inte sälja överhuvudtaget. Han är inte låg på det där knarklangiga sättet. Han bjuder på saker som får folk att känna sig mer avspända helt enkelt. Jag såg honom få även ganska unga stiffa tjejer att känna sig delaktiga och ta av sig kläderna och vara med på lekar som var helt sjuka och oförglömliga.

Det konstiga är att han inte är så knarkig ens själv och även om folk tror att man blir bäng och vilsen av mycket amfetamin och dylikt sitter han inne med galet mycket kunskap. Han är sjukt uppdaterad vad gäller musik och film t.ex. Och han kan massa grejer om Europa och Latinamerika, jag tror han har pluggat typ Political Sciences på Oxford!

Tidningen Magneten sa...

Schysst att höra mer om Bijou!

Jag fick inte så mycket kontakt med honom (han var väldigt tjejtokig den här kvällen) men roligt att höra att han verkar ha en del innanför pannbenet! Jag tror det var i Pigalle som det här partyt var, men minns inte faktiskt!

Var träffades du och Bijou?

Tidningen Magneten sa...

Känner DU Bijou?

Frågan är riktad till alla som läser, det här alltså.

Anonym sa...

Detta kan ju låta helt fel, men jag träffade Bijou i Stockholm! Kan det verkligen vara han? Han lyckades uppmana typ alla till en lustig sexuell lek med hjälp av sina partydroger. Jag själv tar inga droger så jag var den klart minst lekfulla gästen. Han var rågenerös och erbjöd mig grejer men jag sa att jag gillade folköl (hihi, värsta gubben). Två mycket unga tjejer som han lyckades få upp till lägenheten på Skånegatan vi var i fick stå i olika ställningar på bordet! De såg helt vilda ut alltså. Knasigt värre. Alla hånglade och en hel del penisar dök upp! Det luktade lite konstigt överallt men folk roade sig som bara den, en kille tog bilder och pratade med låg röst hela tiden, verkade bara vara Bijou som förstod honom. Han hade full koll verkligen.

Anonym sa...

Hej Steven, jag blev extremt konfunderad av dina kommentarer under den här posten. Om du är den Steven jag tror du är så känner jag inte igen dig eller dina värderingar. Vad exakt är det som är soft med folk som bjuder unga tjejer på droger? Fattar noll. Hoppas du skämtar, men tycker inte det här var roligt, alltså!

Anonym sa...

Oj, hej Erika. Jag skämtar inte men jag trodde att det skulle vara lättare att beskriva det där skräckscenariot som om jag inte fattade hur vidrigt det var. Förlåt. Jag antar att om jag hade skrivit om hans mjuka metod att i princip våldta småflickor och få igång alla i ett drogberoende så att han bättre vet var han har alla, och så att alla runt omkring ser upp till honom och kanske rent av behöver honom ibland - så hade alla som läste min kommentar tyckt att jag var överdriven och oansvarigt moraliserande, som att småflickorna inte kunde tala för sig själva och som att knark var farligt.