fredag 19 december 2008

Torsdagskväll med bl.a. Jens, Clousette och Staffan Hellstrand.

Torsdagskvällen tillbringades på Restaurant Indigo med bland andra Andrea, Jens och Clousette. Jens verkar ha bestämt sig för att ta hem Clousette till Sverige när han är klar med sin utbildning, och därför hade Clousette fått följa med hem till Sverige över jullovet för att få träffa farmor och farfar Carina och Boje ute i Hässelby Strand. Boje och Carina är jättepostiva inför att få ett franskt barnbarn, och vill att Clousette ska bibehålla "sin" kultur samtidigt som han lär sig att hantera den svenska kulturen och de planerar att ta med Clousette på ungdomsmöten där han kan lära känna svenska ungdomar på ett avslappnat sätt. Clousette hade lite svårt att hänga med på det svenska vuxenpratet, men ögonen tindrade på honom medan han sörplade i sig Indigos goda tomatsoppa! Jag hoppas verkligen att det ska gå bra för Clousette att integreras in i det svenska samhället.

In på Restaurant Indigo kom, förutom några nazister (som blev nekade att handla och kort därpå stoppades av polisen ute på Götgatsbacken) också den legendariske poprockaren Staffan Hellstrand! Calle tyckte att jag skulle gå fram och prata med honom, men det kändes inte "rätt" så det blev inget "kändismöte" igår.

Staffan Hellstrands låt "Lilla Fågel Blå" håller år efter år!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant!
Ett av mina absolut största misstag, eller nej, det var det största.
Jag gick i skrapan-gallerian och lyssnade på "Lilla fågel blå" och gick förbi Staffan Hellstrand, hur ofta händer det? Jag ville tacka honom för den fantastiska låten och hur mycket den gjort för mig.. Men jag vågade inte.

Anonym sa...

de är för fan de jag alltid sagt!!
jonnyboy