söndag 1 juni 2008

Morfar Connes party!

På fredag bär det av till Villa Solliden i Kolmården, vi ska samlas hela släkten för att fira morfar Connes 100-årsjubileum. Morfar Conne är död sen många år, men man har bestämt att man ska försöka hålla tal om ens minnen av honom. Jag är mycket spänd att få veta mer om min morfar, som dog när jag var mycket liten. Anledningen till att vi firar jubiléet på Villa Solliden är att morfar åkte dit på hälsohem. Min morfar var dygdig i attityden och han var medlem i den kristna rörelsen Moral Re-Armament. Jag upplever att den bärande idén i MRA är en fredssträvan och jag blir glad av att veta att min morfar drömde om att det skulle bli fred på jorden! Jag har under senaste åren börjat acceptera och intressera mig mer för min morfar. Igår träffade jag min kusin Emilia på Trädgården, medelklassens egna dansställe, och vi började entusiastiskt tala om den stundande festen. Jag och Emilia har en mycket stor släkt (över hundra personer i de närmsta leden) och vi var överens om att det skulle bli väldigt kul att åka iväg på detta party. När vi skildes åt så sade vi:

Vi syns på Connes party!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi sågs på morfar Connes party!

Tidningen Magneten sa...

ja, det gjorde vi! jag ska snart berätta om allt, du kan ju fylla i om du tycker att något fattas.