söndag 29 juni 2008

Jag var på fest hos Pelle Josephson

Igår var en rolig dag då jag var på flera olika fester. Först var det Jacobs mamma som fyllde 60 och jag, Andrea och Paulina och Jacob sjöng för na, det var mycket trevligt och intressant att få träffa Jacobs familj och deras vänner. Sen var det fest nedanför Hornstull för nätverket ”Ingen människa är illegal” ett nätverk som vill att man ska sluta äta kött och flyga bland annat. Innan jag kom till Hornstull undrade jag om Trifa skulle vara där. Fanny säger att jag och Trifa är ”a match made in heaven” och att med Trifa så skulle jag få vara Man och hon Kvinna och att detta är någonting som vi båda tycker om. Jag vet inte själv om jag verkligen skulle trivas med det, men ibland vet man inte bäst själv…

Trifa var inte på ”Ingen människa är illegal” och därför började jag ragga på Leila. Leila, du har en sexig utstrålning, Leila vill du åka på cykelutflykt med mig? Vi har tidigare bestämt att vi ska åka på ångbåtsluff ett gäng nu i sommar och då ska Leila med. Försöken med Leila föll dock ganska platt, och hon tyckte att vi kunde åka på cykelutflykt med Fanny och Trifa ihop. När festen började lida mot sitt slut åkte jag hem till min lya i Skärmarbrink och hämtade en vinare och så tog jag, Fanny och Leila bussen ut till Tyresö och Pelles 25-årsfest.
Ganska snart som jag kommit till festen öppnades mina ögon för Sara och jag fokuserade mycket på henne. Någonstans så kändes det som att hon tyckte att jag var lite jobbig, (man vet aldrig riktigt vad Sara tycker). Men asjobbig tyckte hon nog inte att jag var för sen hånglade vi och detta var mitt enda hångel under kvällen. Jag och Roger rappade en hel del och jag snackade lite med Daniel Eskils som pekade på positiva företeelser. Tack Daniel! Jag blev väldigt full och till slut somnade jag i en säng och vaknade och lade mig på en matta.

Självförakt
Trots att jag var på gott humör hade jag under hela kvällen en slags känsla av självförakt som jag inte kunde få bukt med. Denna känsla var inte alls överväldigande, utan den låg bara där som en potential och tvärtom hade jag roligt och var ganska mycket i farten. Självförakt kan, rätt använd, vara en intressant känsla, men man kan också tappa massa energi och riktning om man kritiserar sig själv för mycket, det är MV.

Dagen efter

Dagen efter låg jag på mattan när Pelles pappa Anders och hans hund Olle kom tillbaka till huset. Vi började allihopa städa, och det gick snabbt eftersom vi var så många. Sen bjöd Anders på frukost, bland annat en urgod marmelad gjord på havtorn. Mums! Jag frågade Anders om jag fick flytta in som inneboende hos honom, men det ville han inte, sade han eftersom han ville ha huset för sig själv, Olle, och hans yngsta son Lasse.

4 kommentarer:

Blattealibit sa...

Å, jag hade ingen aning! Kontakta mig å det snaraste så går vi på dejt - jag skulle inte banga!

Tidningen Magneten sa...

ska bli!

Anonym sa...

Till mig sa Fanny att vi skulle passa ihop för att vi använder samma sorts skrivblock. Hmmm hon har sina strategier den där tösen.
//Trifa

Tidningen Magneten sa...

Jag också - att skriva bloggposter som är förtäckta kontaktannonser!