måndag 19 maj 2008

Har jag lärt mig "sända direkt"?

Idag hände en grej som kändes smått fantastisk. Jag hade varit i yogastudion för ett härligt "mysorepass". Svettig och dan gick jag sedan ner i tunnelbanan och satte mig på en bänk. I väntan på att mitt tåg skulle komma började jag skriva ett textmeddelande till en klasskamrat. Detta var lite av ett nonsensmeddelande men precis som jag skulle till att plita ner ordet "egentid" i meddelandet så hörde jag en av de två fyrtioåriga tjejerna, som satt brevid mig på bänken, uttalade just detta ord! "Jag får ju fem, sex timmar egentid i veckan när jag är på gymmet" sa hon till sin kompis. Wow! Det här händer inte! tänkte jag.

Hur stor är egentligen sannolikheten att två personer som inte känner varandra, vid exakt samma tidpunkt och på exakt samma plats använder ordet "egentid"? Detta får mig att börja fundera över min egen förmåga.

Är det så att den här kommunikationskursen som jag nu i snart ett år har ägnat mig åt äntligen har börjat ge resultat? Har jag lärt mig att "sända direkt" till människor runt omkring mig, eller har jag blivit bättre på att ta in andra människor som "sänder direkt"?

Hur det än ligger till så känns det jättebra att kunna sända samt ta in information från andra dimensioner än de "vanliga" då detta underlättar kommunikationen mellan människor otroligt mycket.

3 kommentarer:

Knytth sa...

Jippie. Jättejättejättebra. Fanny, din lilla smygbloggare där! Nu är du/ni länkade. Hoahoa.
/L

Blattealibit sa...

Din förmåga att "sända direkt" är helt i linje med Jehovas påbud! Kanske kommer du i sinom tid också få ett meddelande (obs! i smal kod) angående exakt tidpunkt för Harmageddon. Se då till att ha bunkrat upp med maizena, nyponsoppa på pulver samt couscous.

Anonym sa...

skrämmande. jag hade precis skrivit ned EXAKT samma text som din blogpost när jag läste din text. du är ju fanimej dagens stockholm-motala. keep on talking,i am listening!