lördag 19 april 2008

Min pappa ska kanske överta en hund

Min pappa Rolf har ett enormt hundintresse. Han älskar dessa små lufsiga varelser och aldrig är han så lycklig som när han får vara i närheten av ett exemplar. Pappa och hans fru har besökt hundar i olika hundstall men på grund av olika omständigheter har de inte riktigt kommit till skott. Att skaffa hund är ingenting man gör i en handvändning - tvärt om. En hund tar mycket tid, uppmärksamhet och ansvar i anspråk och frågor som man bör överväga innan man köper den där lilla gulliga valpen är: Kommer vi verkligen att kunna ta hand om en hund? Hur ska vi göra med hunden när vi ska resa bort? Vilken ras ska vi välja?

Nu är det dock så att min pappa kanske ska "ta över" en hund. Detta är en svart mellanpudel och enlgt min pappas utsago är den mycket alert och besitter ett skarpt intellekt. Den här hundens husse, tillika Lena Nymans pappa, har gått bort och matten är inte så intresserad av att ha den kvar.

Jag tror att det skulle vara jättebra för min pappa med en hund!

Inga kommentarer: