lördag 12 april 2008

Ingenting går upp mot Ebony!

Vi har tidigare publicerat ett inlägg här på bloggen, om det här med coffee time. Coffe time är alltid härligt men extra härligt blir det om det är rykande färskt Ebony i koppen. Ebony, som betyder ebenholts på engelska, är en aromrik och fyllig mörkrost från Gevalia. Förut serverades det Ebony under SAS flygningar, men jag tror tyvärr inte att det gör det längre. Det finns flera personer i min närhet som har talat sig varma om Ebony. En av dessa personer är min mamma Birgitta.

Tilläggas kan, att jag i den mån det är möjligt försöker köpa ekologiska, och helst också gärna närproducerade, varor i butiken. Vad gäller Ebony så finns det tyvärr inget ekologiskt alternativ på marknaden och min njutning går i det här fallet före både miljötänk och arbetsrätt.

Ingenting går upp mot en kopp Ebony!

Inga kommentarer: