måndag 24 mars 2008

Skaffa orm

För ungefär sex år sedan flyttade jag till den lägenhet jag bor i nu (1,5 rum). Tiden innan flytten hade präglats av stort mörker, jag hade sprungit i källare m.m. Jag funderar på att skaffa mig en vän som kan vara väldigt mycket hemma hos mig.

Jag har insett att detta inte nödvändigtvis måste vara en människovän.

Idén om människovännen är ofta en "snuttefilt" för svaga människor som inte vågar vara självständiga. Alla korrumperas nämligen av människovänskap. Du kommer knappast att kunna ha en opartisk relation med någon du har hemma och på så sätt kan inte heller din hjärna vara opartisk. Man kan knappast kalla sig ren i tanken, då.

Jag vill ha en orm
Det jag vill ha hemma nu är en orm. Jag fantiserar om en stor, "kramorm", typ Boa constrictor eller en anakonda. Jag vill att ormen ska dela säng med mig.

Även om ormar inte är varmblodiga djur så tänker jag alltid känna mig säkrare och mer klar i hjärnan med en orm hemma än med en mänsklig vän

Inga kommentarer: