torsdag 6 mars 2008

Mitt tv-program

Låt mig, vid sidan av min karriär som dj samt radioprogramledare i "P3 rytm", göra ett tv-program. Detta tv-program ska vara en skön korsning mellan genrerna "traditionellt resereportage" och "musik-tv". Låt mig resa runt i världen, med öppet sinne och med nyfiken blick. Dra ihop ett chillat bakom-kameran-gäng och låt dem dokumentera min resa. Det behöver inte vara så många personer, det räcker i princip med en eller två fotografer samt någon "ljudsnubbe". Låt mig kolla in de sjudande musikscenerna i städer som Phnom Penh, Calcutta och New York. Låt mig jamma med mina musikantbröder och musikantsystrar i Mali, London och på Jamaica. Låt mig leta obskyra vinylsinglar i små skivbutiker och låt mig sedan spela upp dem på min portabla vinylspelare. (Den reser jag inte utan!) Låt mig svettas till legendarers toner och främmande rytmer. Låt mig avnjuta en café cortado på någon av de pittoreska uteserveringarna, någonstans inne i hjärtat av Barcelonas latinska kvarter. Packa ner några par strumpor samt ett par riktigt välstrukna rutiga skjortor i min väska. Och glöm för Guds skull inte min hatt! Själv bidrar jag med gott mod samt ett par mjölkvita tandrader.

Inga kommentarer: