torsdag 6 mars 2008

Min agilityträning

Jag är nyss hemkommen från min agilityträning (nivå II) i Rålambshovsparken, Stockholm. Detta är något som jag och min matte Annika Bruun gör varje onsdagkväll. Jag är otroligt målmedveten och ääälskar att tävla både mot mig själv och mot mina hundkompisar. Under dagens träningspass hoppade vi genom brinnande taggrådsringar - en övning som kräver både styrka och precision. Ringarna var inte mycket större än det mest omfångsrika partiet på min kropp (bröstet), så det fanns inte mycket utrymme att spela på. Trots detta klarade jag övningen galant. Matte blev förstås jättestollt! Ett stort tack också till vår flerfaldigt prisbelönade agilityinstruktör/dressör, Monica L Pekay, som står ut i ur och skur, och har tålamod för mig och mina kamrater trots att vi ofta hittar på bus.

"Voff" hälsar "Havre" - en mysig golden retriever i sina bästa år.

Inga kommentarer: