torsdag 27 mars 2008

Min nya "hatperson"

Idag var jag, under ett par timmar (mellan ca kl 16.30 och 21.00), på dåligt humör. Mycket dåligt humör. Jag vet inte exakt vad det var som utlöste det hela, kanske en kombination av plugg-frustration och telefonsamtal av mindre trevlig karaktär. Hur som helst var det en hel del kraftiga aggressioner och känslor som sattes i rullning "där inne". Min ilska var så stark att jag till och med började må fysiskt illa och jag fick även en stark drift att ta sönder någonting, vad som helst. Jag lade dock band på mina lustar och slog på teven för att få lite ny "input". Och det fick jag. Jag fastnade för ett "studioprogram" som hette Frånvarande och sändes på tv 8. I och med detta hade jag skaffat mig en en "hatperson" (han till höger på bilden). Han, min "hatperson", är en av två programledare för det här omåttligt dåliga programet och jag vet inte om det var hans urinfärgade glasögon, hans korkade utsrålning eller hans sätt att gång på gång avbryta sina gäster, som fick mig att känna ett geniunt hat (mot honom). Antagligen en kombination av dessa faktorer. Hur som helst kunde jag via min nya "hatperson" kanalisera min ilska och mina aggressioner, och när programet var slut så kände jag mig näst intill befriad från dessa "källarkänslor".

Att skaffa en "hatperson" var jättebra för mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag borde också skaffa mig en hatperson.

Marcus Sköld sa...

Frågan är väl snarare hur många man kan ha utan att det blir rörigt.