onsdag 12 mars 2008

Jag blev arg på optikern

Nu är mina glasögon äntligen på väg. Med dem till hands kommer vardagslivet förhoppningsvis att bli mycket skönare för mina nu så ansträngda ögon. Vägen till att finna rätt "bågar" har dock varit allt annat än enkel: den har kantats av vånda, osäkerhet och uppgivenhet. Jag har träffat skurkar till optiker (Specsavers) som har behandlat mig (plus många andra kunder) som boskap. Jag har även träffat mycket hjälpsamma fackmän, men detta har främst varit hos "fin-optiker" vars tjänster och produkter ligger på en, för mig, oacceptabel prisklass. Vad gäller valet av bågar är jag egentligen inte framme vid mål ännu, men jag har valt att beställa ett par mycket billiga glas + bågar + antireflexbehandling (500 kr) via ett internetbaserat lågprisföretag och detta ser jag som en tillfällig lösning - eller kanske snarare en början.

Vad gäller klåparföretaget Specsavers så är det tråkigt att behöva konstatera att det här med att budgetklass faktiskt ofta är synonymt med undermålig service, och vice versa. Jag blev mycket arg och ledsen efter mitt senaste besök där och ska undvika att ha med dem att göra i framtiden.

Inga kommentarer: